חדשות האתר

  • ברוכים הבאים לאתר המרכז הישראלי לאשראי הנותן מענה מומחים מקצועי ואיכותי לכל נושאי האשראי
  • אנו רואים לנכון להוביל את מדינת ישראל בפתרונות יצירתיים לחברות ועסקים הזקוקים להבראה
  • אנו מפעילים שירות מענה לשאלות וייעוץ ללא תשלום

כתיבת תכנית עסקית מוצלחת

מרגישים חנוקים באשראי? רוצים לפתח את העסק?
צריכים מסגרת לניכיון צ'קים? רוצים סיוע במחזור המשכנתא?
לפרטים נוספים ומגוון אפשרויות גיוס האשראי
פנו אלינו ונשמח לשוב בהקדם
אני מעוניין לקבל חומר פרסומי ומידע מהמרכז הישראלי לאשראי
דף הבית / מאמרים / כתיבת תכנית עסקית מוצלחת

כתיבת תכנית עסקית מוצלחת

8/9/2011
Article Image

כותב המאמר: עידו לבני

כתיבת תכנית עסקית מוצלחת

מאחורי כל עסק מצליח עומדת תוכנית עסקית מוקפדת ומנוסחת היטב ולחילופין, בחינת הסיבות לכישלונם של עסקים רבים תביא לכשלים וחוסר מקצועיות בכתיבת תכנית עסקית מוצלחת עוד בשלבי ההקמה. כתיבת תוכנית עסקית מוצלחת כוללת כיסוי של כל הפרמטרים האפשריים בסביבה שבה העסק מתנהל, כלפי פנים ובעיקר כלפי חוץ אל מול השוק הכללי, ענף העיסוק שלו וקהלי היעד הצרכניים.

היעזרות ביועץ עסקי

העצה הטובה ביותר שאפשר להשיא לבעלי עסק חדש או לעסקים קטנים, שאין להם צוות ניהול ותיק או מחלקה כלכלית מקצועית, היא להיעזר בשירותים חיצוניים של חברת יעוץ עסקי טובה. מוכשר ככל שיהיה, בעל עסק שאינו מומחה בניהול, בפיננסים ובעולם העסקים לא יוכל להוביל כתיבת תוכנית עסקית מוצלחת באותה יעילות ודקדקנות שיעשה איש מקצוע. השימוש בשירות יעוץ חיצוני יכול להיות שווה לחברה בעתיד הרבה מאוד כסף.

פיתוח עסקי

השלב הראשון בכתיבת תוכנית עסקית מוצלחת הוא שלב הפיתוח העסקי. זהו תהליך פתוח, שיכול להיות ממושך, שמטרתו לחקור את השוק על כל היבטיו, לאסוף נתונים, לקיים סיעור מוחות, בשיתוף מוחות יצירתיים ולאו דווקא מקצועיים ולהגדיר במדויק את מהות העסק, החזון שלו, המטרות והיעדים.

שלבי כתיבת תוכנית עסקית

בשלב הבא של כתיבת תוכנית עיסקית מוצלחת, מרכז היועץ העסקי בשיתוף עם בעל החברה את כל הנתונים והופך אותם לתוכנית סדורה המתייחסת לכל ההיבטים שעלו לדיון בשלב הפיתוח. הנתונים צריכים להיות מגובים בשורות סטטיסטיות ומידע עדכני על מצב השוק והחברה. תוכנית עסקית סטנדרטית כוללת לרוב את הסעיפים הבאים:

* השירות/ים או המוצר/ים שהחברה מציעה ללקוחותיה. צרכי קהל היעד שהחברה נותנת להם מענה באמצעות השירותים והייחודיות של העסק ביחס למתחרים.

* ניתוח השוק – המגמות המרכזיות המשפיעות עליו, הצגת המתחרים העיקריים, הנתונים שלהם והחוזקות והחולשות שלהם. מתוך כך מנוסחת ההזדמנות העסקית: פלח השוק המצופה וניתוח פוטנציאל השוק העתידי.

* אסטרטגיה עסקית – ניסוח סופי של החזון הארגוני, מטרות ותהליכים אסטרטגיים, אסטרטגיה שיווקית ואסטרטגית מכירה של החברה בזמן עתידי. בנוסף תנוסח תוכנית עבודה לטווח הקצר והארוך עם לוחות זמנים ואבני דרך עיקריות בתהליך.

* משאב אנושי – סעיף המתייחס לאנשי המפתח האחראים לקידום החברה: בעלים, חברי דירקטוריון אם יש, משקיעים, חברי הנהלה, יועצים חיצוניים ועוד.

תוכנית פיננסית

חלק נוסף ובלתי נפרד בכתיבת תוכנית עסקית מוצלחת הוא החלק הפיננסי, המתייחס לתחזיות משוערות לרווח והפסד ולתזרים מזומנים בשנים הקרובות, ניבוי של נקודת האיזון של העסק (שלאחריהם הוא מתחיל להרוויח) , ניתוח של שולי הרווח והתייחסות לנושא השכר לעובדים במהלך שנות התוכנית.

*טיפ: תהליך כתיבת תכנית עסקית, על שלל היבטיו, לוקח זמן, אל תמהרו לקבל החלטות כדי להתחיל לרוץ עם העסק, שכן ללא בסיס איתן, העסק לעולם לא יוכל לפרוח. במידה והנכם לפני כתיבת תוכנית עסקית על מנת לבדוק זכאותכם להלוואה מקרנות בערבות המדינה, המלצתנו החמה היא לפנות ליועץ פיננסי שמתמחה בתוכניות עסקיות מסוג זה.